dinsdag 2 augustus 2016

Op deze manier probeer ik mijn naaispullen geordend te houden

Omdat ik helaas geen aparte ruimte heb om mijn naaispullen te stallen zit ik over het algemeen aan de eettafel te naaien.
Aanvankelijk ging dat ook goed, al lag er her en der wel een klosje garen of lapje stof.
Maar op een gegeven moment begon dit toch de spuigaten uit te lopen en besloten we onze flipperkast (met pijn in het hart) in te ruilen voor een grote kast waar veel naaispullen in opgeborgen kunnen worden.



Ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt: de spullen liggen bij de hand maar als er bezoek komt is mijn hobby ook weer makkelijk onzichtbaar op te bergen.
Afgelopen week was het weer eens tijd om de boel te ordenen want na een paar projecten ligt niet alles meer op zijn plek.
Mijn naaigaren bewaar ik in doorzichtige opbergbakken met kleine vakjes. Rond de spoeltjes zit een klein haarelastiekje zodat de draad er niet afloopt. De lintjes heb ik op kartonnetjes gedraaid zoals ik ergens op internet tegenkwam (helaas weet ik dus niet meer waar).





Verder heb ik een aparte bak voor ritsen en één voor overlockgaren.
Het dunne serafilgaren bewaar ik in een plastic zakje waarvan ik de uiteindes in de klossen duw: zo blijft de draad tenminste zitten (deze tip is één van de vele die kreeg ik bij Rijkers naaimachines: stap daar zeker eens binnen als je in de buurt bent!).

Mijn borduurspullen bewaar ik allemaal in de mooie rode tas onder de kast. Naast de borduurmodule zitten hier ook de borduurgarens en het verstevigingsmateriaal in.

Het grootste deel van mijn voorraad stof (die echt veel te groot is, oeps!) ligt netjes op zolder in een kast. Enkel de stoffen waarmee ik wil beginnen of waarmee ik bezig ben liggen in een grote bak in de kast.
Ook de boeken en tijdschriften liggen veelal boven: hier liggen enkel mijn favorieten van La Maison Victor, Burda kids en Ottobre. Ook de twee delen van Stof voor Durf het Zelvers staan hier voor het grijpen! De rest van de lectuur heb ik vanwege ruimtegebrek ook op zolder opgeborgen.

Al met al een redelijk overzichtelijk geheel, hoewel een aparte ruimte natuurlijk veel praktischer zou zijn want er dwalen hier nogal wat spelden rond....
Dat is ook de reden dat er een speldenkussen los in de kast staat: kan mijn man de gevonden spelden meteen inprikken;)

Hoe zit het bij jullie? Kan bij jullie de boel 'naaisgewijs' ook zo ontploffen of hebben jullie het gewoon beter geordend dan ik?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten