zondag 11 juni 2017

Dit weer vraagt gewoon om een Solis-jurkje!

Het duurde even maar eindelijk maakte ik ook mijn eerste Solis van Sofilantjes. Ik maakte al eerder meerdere versies van het Liv rokje en die waren hier een groot succes.
Vanaf vandaag staat de Solis bovenaan het favorieten lijstje van mijn dochter. Hij heeft ook alles wat een 'princes-to-be' zoekt in een jurk: hij zit fijn, heeft een blote schouders en bovenal zwiert hij zo mooi!


Hij zat ook heel snel in elkaar wat natuurlijk een pluspunt voor mama is. Dochterlief keek me namelijk met hele lieve oogjes aan toen we op dit eenhoorn-stofje stuitten en ik had haar al gezegd dat ik geen nieuwe stoffen zou kopen omdat ik genoeg heb liggen. Natuurlijk  wond ze me weer om haar vinger en ging er een lapje mee naar huis. Omdat ik er was ingetrapt om toch te kopen, verplichte ik me dan ook om het meteen te verwerken en met dit patroon was dat totaal geen probleem!
 
Voor een volgend exemplaar zijn er wat verbeterpuntjes voor mezelf:  zo heb ik aan de binnenzijde een hele dunne zeer rekbare tricot gebruikt (met het idee dat het zo wat luchtiger zou blijven) met als gevolg dat hij soms wat boven de hals uit  komt piepen. Daarnaast klapt de rolzoom nog af en toe om maar dat is waarschijnlijk met een goede strijkbeurt wel te verhelpen hoop ik.

Tenslotte heb ik geen framilonband gebruikt in de hals en ik denk dat hij met band wat mooier van vorm blijft. Wat is jullie ervaring?
Alles bij elkaar een superpatroon en de volgende stofjes voor dit patroon heeft mijn dochter al uitgezocht!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten