woensdag 16 augustus 2017

Bretonse versie van de Astertrui uit La Maison Victor

Op vakantie gaan en dan de week ervoor nog snel een hele garderobe in elkaar (willen) naaien, komt dat bekend voor? Ik vond dat ik deze keer vooral zelf aan de beurt was...
De Astertrui zal ik al vaak langskomen in blogland en stond dan ook al een tijdje op mijn inmens lange to-do lijstje.
Maarja welke stofje? Onze vakantiebestemming gaf de doorslag: ik naaide een versie in de Bretonse streep (ok, wel in het rood) in een hele dunne french terry (die alle kanten in schuift onder het machien). 








Wist je dat Coco Chanel al rond 1917 deze streep beroemd en veelgedragen heeft gemaakt? Het was oorspronkelijk matrozenkleding toen Coco Chanel besloot om de jersey truien (normaal onderkleding) met een zwarte pantalon en ketting te gaan dragen als 'gpewone' kleding. En nog altijd is de streepjestrui een veelgedragen item. Wat plaatjes van enkele van mijn helden in de Bretonse streep.


Ik draag sowieso graag strepen maar in blauw of rood krijg ik altijd een vakantiegevoel en ben ik weer even terug in Bretagne, wat ondertussen ons tweede thuisland aan het worden is. Omdat ik geen rode boordstof kon vinden die goed matchte met de stof maakte ik de boorden uit dezelfde stof.









Om het gestreepte geheel wat te breken heb ik er nog een tekst op geplot.
Jazeker, helemaal tevreden in Bretagne!











N.b: De foto's van bovenstaande beroemdheden komen van internet, helaas kon ik de eigenaars ervan niet achterhalen, excuses! De foto van Blondie is door Richard Creamer gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten