zondag 18 december 2016

Kerstmis met een haaknaald

Haken is niet zo mijn ding. Ik heb het nooit geleerd, dit in tegenstelling tot naaien en breien. Ik snap gewoon niet hoe je met één naald iets anders dan een lint kunt maken want oké, dat kan ik nog net.
Het is niet dat ik haaksels niet leuk vind want dochterlief heeft meerdere toffe gehaakte dingen zoals een muts en een col gekregen. Maar zelf doen, ho maar!
En toen kwam ik het boekje 'Haak je eigen kerststal' tegen waarin alle figuren uit de kerststal als haakpatroon staan. Wat waren dat leuke patronen en waarom had ik me nu nooit op haken toegelegd? 
Gelukkig was daar de reddende engel, oftewel mijn peettante. Ze breidde vroeger al heerlijke Noorse truien voor me en tegenwoordig breit ze regelmatig voor mijn kinderen (helaas niet meer voor mij want dat zijn 'te grote lappen' aldus mijn tante).
Maar laat die lieve tante nu toch aan het haken te zijn geslagen: van mutsen tot gebakjes, je kan het zo gek niet bedenken. Toen ik haar het boekje liet zien was ze ook meteen enthousiast en ging ze vlug aan de slag. Gisteren ging ik onze nieuwe kerstfiguren ophalen en wat zijn ze leuk geworden! De kinderen vinden ze ook erg leuk en spelen er al volop het kerstverhaal mee.
Ja die creatieve en lieve tante houden we in ere!


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten