vrijdag 12 februari 2016

3...2...1...carnaval!

Al weken draait alles in de klas van mijn zoon om het thema 'de ruimte'. Het was voor mij een ver-van-mijn-bed-show dus stiekem ook maar even zijn boekjes over de ruimte gelezen zodat ik in ieder geval weet welke planeet het verst van de zon staat;)
Nadat ik twee weken terug een sweater uit austronautenstof naaide, moest dit thema voor hem ook doorgevoerd worden met carnaval. "Mama maak je een astronautenpak?" Natuurlijk! Gelukkig had de moeder van een vriendin pasgeleden ook zo'n pak gemaakt en kreeg ik van haar het patroon (dank aan de betreffende moezel!). Ik naaide aan de ene kant van de overall een zak voorzien van drie linten. Aan de andere kan voorzag ik de witte zak van een vertikale zwarte rits (daar deed meneer de confetti in).
Natuurlijk moest er ook echte emblemen op en in plaats van ze te kant en klaar te kopen haalde ik nog wat meer werk op de hals door ze zelf te borduren (met de machine, dat wel)!


Bij Embroidery Designs vond ik een erg mooi NASA logo dat ook erg mooi naaide. De space shuttle komt daar ook vandaan en de Nederlandse vlag bestelde ik via Etsy bij BarkerEmbroidery.
Tot mijn verbazing ging alles meteen de eerste keer goed en werden de emblemen perfect! We hebben via internet er een helm erbij besteld, maar dat viel tegen dus binnenkort nog maar een helm naaien;) Tenslotte heeft manlief een jetpack in elkaar geknutseld zodat de outfit helemaal compleet was.


Voor mijn dochter naaide ik een Elsajurk (van de film Frozen). Het patroon van de jurk komt uit Ottobre 6/2013 en werd tien cm verlengd. Tussen het zijvoorpand en voorpand naaide ik een driedubbele paspelband die ik een tijdje geleden bij Kersenpitje kocht. De voering werd ditmaal achterwege gelaten.

 
De sleep van de jurk werd een tule-achtige stof met pailletjes en kraaltjes erop (Stef's Stoffen). Omdat dit niet makkelijk te wassen is heb ik de sleep er met vier kamsnaps in de vorm van hartjes op vastgezet (ook met spelen makkelijker). 
De avond voor carnaval zegt ons meisje: "Elsa heeft ook een cape hè? Dus nog maar snel een lapje blauw nepbont gehaald en een cape genaaid.
Het patroon voor de cape komt uit Stof voor Durf het Zelvers en in plaats van een kraag heb ik er een kap op genaaid (overgenomen van de kaptrui uit hetzelfde boek). Vanwege tijdgebrek is de cape niet gevoerd maar enkel voorzien van een paspelbandje.
Ze is er erg blij meer maar dit is de laatste keer dat ik met dat bont werk: het hele huis inclusief mijzelf zat onder de pluis!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten