vrijdag 19 februari 2016

Blauw is inderdaad geen roze...

Voor kerst wilde ik voor mijn dochter een jurkje maken uit blauw met gouden stof van Robert Kaufman. Ik kwam deze tegen in een heerlijke stoffenwinkel genaamd Tissus Lamandais in Dinan (Frankrijk).
Het model is Jill uit La Maison Victor (maart/april 2015). Het is een leuk, makkelijk modelletje. Het voorpand is gerimpeld en op de rug heeft het een blinde rits.
Ik had dit model al eerder een keer gemaakt en toen was een groot succes bij de kleine dame.
De blinde rits was in die eerste versie (zie foto hieronder) ook erg goed gelukt. Zo goed dat manlief op een dag het jurkje probeerde uit te doen zonder de rits te openen "omdat hij die niet gezien had..." 

 
Dus voor kerst nogmaals de Jill. Toen ik mijn dochtertje liet doorpassen was ze helemaal boos want de jurk was niet roze...
Arghhh... wat nu want madam weigerde hem aan te trekken en er was geen tijd om voor kerst nog aan een andere jurk te beginnen. Gelukkig was daar papa met de tactische woorden: "Maar Elsa (van Frozen) heeft toch ook een blauwe jurk?" 
Als bij toverslag verdwenen de tranen en de boosheid en werd de jurk gepast. Even later wilde ze hem zelfs niet meer uittrekken! 
  




Bij deze kerstversie heb ik de mouwtjes iets verlengd en voorzien van een omslag.  Uiteindelijk werd het geheel, helemaal in kerstsfeer, gecombineerd met een goudkleurige maillot (dankjewel M!) en een goudkleurig vestje.
Onze "Elsa" heeft de hele kerst gestraald in haar blauwe jurk maar ik ben er wel achter dat je meisjes van twee niet meer alles zomaar kan aantrekken...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten