maandag 15 februari 2016

7 Vinktassen

Voor kerst had ik me weer te veel werk op de hals gehaald; ik ging mijn drie zussen, twee schoonzussen en schoonmoeder allemaal een Vinktas cadeau doen bedacht ik me 21 december...
Ok, ik heb er vier afgekregen voor kerst, de andere twee zijn blijven liggen tot afgelopen weekend, sorry zus en schoonzus!
Ik besloot om voor mijn schoonmoeder de originele maat te maken aangezien zij hem waarschijnlijk ook echt als boodschappentas zou gaan gebruiken, en de originele Vinktas is nu eenmaal een flinke shopper. Deze mooie blauwe Ikeastof voorzag ik op de voorzak van een kamsnap en naaide aan de binnenkant aan de ene kant een ritszak en aan de andere kant een zakje voor de gsm. Omdat de hele binnentas van witte stof werd gemaakt, gebruikte is een afstekende kleur rits en een gekleurde biaisband aan de bovenzijde van het gsmzakje. Dit alles om niet als een gek op zoek te zijn naar je gsm of portemonnee. Bovendien zette ik er bovenin ook een rits in.
Helaas werden de foto's een haastklus omdat de kerstman ze mee wilde nemen...

Voor mijn schoonzus maakte ook de originele maat maar dan zonder de rits aan de bovenkant, ik had namelijk nog meer tassen af te maken;)
Het werd wederom een Ikea-stofje, banden zijn bij deze versie iets breder en de onderkant van de tas werd nu in een andere stof gemaakt. Ook hier zette ik een kamsnap op het voorzakje en werd de binnenzijde voorzien van een ritsvakje.

De andere twee tassen besloot ik met 20% te verkleinen om een tas te hebben die wat meer geschikt is om mee naar school of het werk te nemen. De ene werd uit groen slangen stof genaaid (Stef's Stoffen) en de andere uit zebrastof met een knalgele binnenkant (helaas niet op foto).


Afgelopen weekend had ik eindelijk tijd om de twee laatste tassen te maken: een wat meer gedekte kleur voor mijn zus en een fel paarse ribstof versie voor mijn schoonzus. Natuurlijk vergat ik van die eerste weer een foto te maken voordat ik hem cadeau deed...
Heeft iemand tips om de foto's niet te vergeten???


En die 7e Vinktas? Die bestaat nog niet maar ik denk dat er dat eens eindelijk een voor mezelf wordt....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten